środa, 2 stycznia 2013

Styl kolonialny

Większość moich koleżanek blogerek uwielbia styl francuski, na blogach panuje wszechobecna biel. Owszem, bardzo lubię taki styl, ale nie u siebie, jakoś do mnie nie pasuje. Mnie dawno już uwiódł styl kolonialny. Styl wywodzący się z czasów dawnych kolonii francuskich, hiszpańskich czy brytyjskich. Inspirowany Azją lub Afryką, koniecznie z dużą ilością ciepłych kolorów i drewna. Być może ten styl do mnie przemawia, gdyż wiąże się z moją tęsknotą za podróżami, za egzotyką, a może winna jest moja miłość do drewna.
Uwielbiam drewno, jeśli posiadam meble z płyty, to raczej z finansowej konieczności niż z wyboru. Drewniane meble kojarzą mi się z ciepłem, z domowym ogniskiem, z przytulnością, jeśli do tego są to meble z drewna egzotycznego, to jestem już w siódmym niebie :)



Apogeum szczęścia osiągam, gdy wchodzę do takich sklepów jak Inne Meble, Belbaazar czy Farma Kolonialna. Oczy mi się świecą i najchętniej bym tam od razu zamieszkała. Jedyne co mnie odstrasza to cena podziwianych przeze mnie przedmiotów.


  




 W tym stylu lubię też to, że nie ma sztywnych reguł, można czerpać inspiracje z różnych zakątków świata. Meble mają różne kolory i faktury, od jasnych po bardzo ciemne, wręcz czarne. Ja najbardziej lubię te w ciepłym, miodowym odcieniu brązu, o dość prostej formie. Te bogato zdobione, czasem złocone, z ogromną ilością zawijasów i rzeźbień nie przemawiają do mnie, wolę te skromniejsze, których jedyną ozdobą jest barwa drewna. Obecnie jestem na etapie urządzania sypialni, poświęcamy jej ostatnio każdą wolną chwilę, jeszcze troszkę i powinna być gotowa. Oczywiście pochwalę się nią wszem i wobec, bo prawie w całości będzie zrobiona przez nas. Nie byłabym sobą, gdybym nie umieściła w niej kolonialnych elementów. Na razie pokazuję jedynie moje klimaty, to co mi się podoba i inspiruje, na efekt końcowy sypialni muszę jeszcze jednak troszkę poczekać. Sama jestem go ciekawa :) 


Większość zdjęć: www.innemeble.pl

2 komentarze:

  1. Mnie też bardzo podoba się styl kolonialny. Jeszcze przede mną długa droga zanim będę urządzać mój kąt, ale już mnie ciąga po wszystkich stronach o designie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobnie w kwestii stylu kolonialnego, to też mój ulubiony styl, jest bardzo charakterystyczny, nadaje każdemu wnętrzu oryginalności i egzotyki. Do mojego domu szukam mebli drewnianych do salonu, najbliżej ideału są te firmy Mandallin.

    OdpowiedzUsuń